Isnin, 10 Jun 2013

Cara Hidup Yang Lengkap

Assalamualikum. Ni adalah tulisan pertama aku untuk blog ni. Jadi kalau tak sedap tolong komen tau. Aku buat blog ni sebab aku rasa teringin nak kongsi apa-apa je la kat semua orang. Jadi untuk tulisan pertama ini, ingin sekali aku memberi peringatan kat semua yang membaca. Kalau salah tolong bagitau tau.

Jadi, aku nak ingatkan kat diri aku dan semua yang baca blog aku ni, marilah sama-sama mengingati Allah dalam setiap apa yang kita lakukan. Ikhlaskanlah diri kita dalam beribadah. Seandainya kita dapat beribadah kepada Allah dengan ikhlas tanpa mengharapkan apa-apa ganjaran dari-Nya, pasti kita akan berasa tenang.
Suka sekali aku memetik soalan yang pernah ditanya oleh Rabiatul Adawiyah "Seandainya syurga dan neraka itu tidak wujud, adakah kalian masih akan beribadah kepada Allah?"
Secara jujur aku mengaku, aku pun tak boleh membuat ibadah sampai ikhlas macam tu. Tapi kita boleh je berusaha nak menanamkan rasa ikhlas melakukan ibadah kepada Allah SWT.
Ikhlas ni maksud dia mendalam. Jujur aku cakap, aku sendiri pun tak tau aku ni ikhlas ke tak dalam beribadah. Jadi marilah sama-sama kita berdoa agar hati kita sentiasa ikhlas dalam melakukan ibadah kepada Allah. Amin..
Hmmm.... aku tak tau nak tulis apa lagi. Jadi sampai di sini sahaja tulisan pertama aku untuk blog ini. Walaupun pendek, tapi sekurang-kurangnya aku ada bagi nasihat kat orang hari ni.. Assalamualaikum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan