Sabtu, 11 Mac 2017

Melawat UPSI

Ok.. entri kali ni pendek je..

Fuhh.. baru saja balik daripada melawat UPSI. Tempat aku mengambil diploma. Perasaan? Puas. Seronok. Teruja. Eh semua perasaan positif la. Walaupun sangat sekejap sebab satu malam je kat sana dek kerana Ahad ni aku ada kem kepimpinan apa entah. Tapi serius kata memang seronok aku kat UPSI jumpa beberapa sahabat lama yang dah sekian lama berpisah. (ecewaaahhhh)

Kalau nak diikutkan, tak banyak benda berubah di Kampus Lama dan aku suka tu sebab banyak memori lama yang aku boleh ingat. Tapi di kampus baru, memang banyak benda berubah. Baik daripada kafe, hinggalah kepada fakulti. Mujur masjid tak ada apa-apa perubahan sangat semenjak kali terakhir aku sembahyang di sana. Kolej? Sama je.

Tapi tujuan utama aku melawat upsi ni bukanlah sekadar nak tengok-tengok keadaan upsi tu. Mestilah nak jenguk kawan-kawan kat sana yang satu ketika dulu pernah berkongsi suka dan duka bersama. Hehehe.. Terubat juga rindu aku kat diorang. Masing-masing perangai tak berubah. Ada yang jumpa terus bahan aku. Hahaha. Malam kat upsi terasa meriah dengan gelak tawa dan saling bahan membahan. Seronok. Sedikit sebanyak mengingatkan aku kepada zaman kegemilangan diploma dulu. Hahaha. Kebetulan juga minggu ni KUO ada buat hari terbuka. Sangat-sangat meriah jika hendak dibandingkan dengan hari terbuka kolej masa aku kat upsi dulu. Wow. Memang banyak perubahan yang ada kat upsi. Baguslah.

Sememangnya perasaan melawat upsi ni memang sukar untuk digambarkan. Tak tergambar keseronokannya. Kebetulan aku banyak stress beberapa bulan kebelakangan ni. Alhamdulillah aku dapat lepaskan stress aku ni sekejap. Terima kasih Faizal, Azim, Hans, Mustakim, Teah, dan semua laa kerana sudi terlibat.. hehe.. Ini boleh kata antara perkara terbaik yang berlaku kat aku dalam tempoh beberapa bulan ni semenjak semester 2 itu hari. Ok.. esok kem. Mula stress balik. Hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan